domingo, 24 de octubre de 2010

Un dia en la meua vida com a estudiant


En aquesta tercera pràctica, hem tingut que ser més creatius, a més de ser fotògrafs per un dia, portant la càmera de fotos d'un lloc a un altre tot el dia.

El programa que hem utilitzat per pujar aquestes fotos, encara que també es poden pujar videos, ha sigut el Flickr. Fins ara, era un programa desconegut per a mi. No obstant, he observat que es poden realitzar diverses funciones. Una dada molt important és saber que per poder fer-te un compte has de crear-te primer un correu Yahoo si encara no tens un.

Quan ja l'has creat, pots pujar fotos o videos, fer comentaris en ells, a més de fer-te membre d'algun grup o crear-ne tu uno. Ací podrás pujar els elements per a que tots els membres del grup els puga vore amb facilitat, sense la obligació d'anar persona per persona. Aquesta ferramenta resulta molt útil i estalvia molt de temps.

Per altra banda, he vist altres funcions que m'han paregut interessants com la ferramenta de Picnik, la qual ja coneixia i utilitze molt a sovint. Et permet cambiar el color de la imagen, possar marcs, textos, etc. Peró, s'ha de tindre en compte que algunes de les funcions no són gratuites.

Altres de les possibilitats que hi han és compartir les fotos o els videos, crear àlbums, possar etiquetes, tindre una llicència de creative commons (on hi han varies opcions), etc. A més, pots agregar contactes i comentar les seues fotos al igual que ells poden comentar les teues, podent compartir-les també amb altra gent o com he fet jo, possar-les com una presentació al bloc.

Per últim, he entrat a la pàgina Aviary, una eina per a editar imatges online, que és molt pareguta al Photoshop. M'ha resultat prou complicada d'utilitzar, i requereix prou de temps en descobrir com funciona. Encara així... Sort!


viernes, 15 de octubre de 2010

5 Idees clau sobre la Competència Digital

1. Utilització de la tecnologia. S'ha d'utilitzar la tecnología amb el fi de poder informar-nos, aprendre i comunicar-nos. Hem de conèixer diferents ferramentes i llocs, a més d'utilitzar-los d'acord amb els nostres objectius, no tancant-nos a fer ús d'una sola eina per a tot. Açò ens forçarà a la comprensió de diferents codis, formarts i llenguatges, i per tant a l'augment de les nostres destreses. Per altra part, hem de traure el major  rendiment possible als sistemes tecnològics alhora d'aplicar-los a situaciones de la vida real, als problemes del dia a dia, tenint la cura necessària davant els perills que, a banda de tots els avantatges, les TIC's comporten.

2. Procés d'aprenentatge (Procediment). Aquest procés requereix necessàriament les habilitats per a buscar, seleccionar, avaluar i organitzar la informació obtinguda. A més, s'ha d'aprendre a diferenciar els distints tipus d'informació que ens podem trobar i la gran varietat de fonts d'on pot provindre. Per últim, és important que es vegen les TIC's com una alternativa a les fonts d'informació més tradicionals.

3. Valoració de la informació. L'ús dels recursos tecnológics comporta una sobrecàrrega d'informació que s'ha de saber seleccionar i avaluar correctament, aixó com reflexionar sobre la mateixa. És important tindre una visió crítica per saber quina font d'informació és fiable i quina em d'utilitzar en funció de les tasques que s'han de portar a terme o dels objectius que anteriorment ens hem plantejat, tenint sempre en compte que poden haver diferents respostes vàlides.

4. Informació en Coneixement, Aprenentatge. Dispossar d'informació no significa que aquesta es tranforme directament en coneixement, sinó que per a això, s'exigeixen destreses de raonament per a organitzar-la, relacionar-la, analitzar-la, etc. És a dir, és necessari comprendre-la i integrar-la en els nostres esquemes previs de coneixement.

5. Col·laboració. La Competència digital permet processar, gestionar i compartir la gran quantitat d'informació que hi tenim amb altres persones, ajudant així a resoldre problemes, prendre decisions, donar bones idees o compartir-les per poder saber més o per millorar el nostres coneixement.

En definitiva, el tractament de la informació i la competéncia digital implica un conjunt d'habilitats, destreses... per poder ser una persona crítica i reflexiva al seleccionar i utilitzar la informació, aixó com les diferents ferramentes tecnológiques. Aquestes cinc idees són el reflex del Currículum d'Educació Primària 111/2006 i del Real Decret d'Ensenyances mínimes. Apareixen als objectius, continguts i criterir d'avaluació encara que no en gran mesura. Deurien donar més importància a la competència digital d'acord amb la importància que aquesta té actualment a les nostres vides.

miércoles, 6 de octubre de 2010

Els Blocs!

A l'assignatura de Noves Tecnologies de la Universitat de Jaume I a Castelló hem començat a treballar amb els blocs. Però, què significa aquesta paraula?

Segons la informació trobada a les diferents pàgines visitades recomanades pel mestre he aprés que un bloc és aquella ferramenta que ens permet accedir a la informació, a l'expressió verbal i a la competència digital. A més, permet que qualsevol persona puga de forma fàcil i ràpida publicar en un espai propi les seues idees i les compartisca amb altres persones de la xarxa, siguen coneguts/des o no, però que ho lligen perquè els sembra interessant. També he aprés el significat de paraules desconegudes  per a mi fins ara com Moblogging, Podcasting o Blogroll.

 Pel que fa a la carrera que estic cursant, Magisteri de Primària, el més interessant ha sigut els Edublocs que són weblocs, però amb l'objectiu d'ajudar o millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge en un context educatiu. Ho poden emprar tant els mestres com els alumnes de forma individual o col·lectiva, depenent aquesta elecció de la finalitat que és pretén aconseguir.

 Per altra part, és poden utilitzar com a un bloc d'aula, com un taller multimèdia, un bloc personal o una guia de navegació, entre altres. Per això podeu visitar aquesta pàgina amb blocs educatius.

Cada vegada el mestres necessiten ampliar els seus coneixement sobre la tecnologia, han d'actualitzar-se a la societat de la Informació, adaptar-se al temps en què viuen. Per tant, la influència del blocs com a ferramenta educativa i comunicatica no ha quedat al marge de la docència. Els docents o futurs docents poden intercanviar punts de vista sobre un determinat tema, debatre sobre metodologies d'ensenyament-aprenentatge, és a dir, compartir idees per a millorar com a mestres. També hem de recalcar que la seua facilitat d'ús els fa adaptables a qualsevol matèria, assignatura i nivell educatiu.

Per últim, adjunte una pàgina web amb blocs premiats, ja que alguns d'ells m'han paregunt interessants i potser per a vosaltres també ho siga. A aquests blocs podreu observar que els utilitza gent de totes les edats, que això no és un impediment com molts poden pensar.